Helping Students Develop the Critical Awareness about Discrimination in the Eighth Grade Classroom

ABSTRACT: This action research project explores how the designing and implementation of a critical literacy unit helps students to develop their critical awareness about discrimination in an eighth grade classroom of a female public school in Medellin (Colombia). The information necessary to show th...

Full description

Autores:
Mendoza Bettin, Nelly del Carmen
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/10831
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/10831
Palabra clave:
Discriminación
Discrimination
Método de enseñanza
Teaching methods
Alfabetización
Literacy
Investigación de acción en educación
Action research in education
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept2532
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept83
http://vocabularies.unesco.org/thesaurus/concept1519
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/