Memoria, olvido y construcción de identidades : la enseñanza de la historia patria en Colombia, 1850-1911

ABSTRACT: Historical memory, as diffused by education, has had the pretention of consolidating projects of identity in Colombia. In terms of the teaching of national history, such memory has been exclusive. It denied the country´s cultural diversity and created myths, heroes, and “inaugural acts” in...

Full description

Autores:
Lenis Ballesteros, César Augusto
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2010
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/2828
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/2828
Palabra clave:
Enseñanza de la historia
Memoria histórica
Identidades colectivas
Historia critica
Teaching of national history
Critical history
Historical memory
History textbooks
Collective identity
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)