La función del tutor en la estrategia de Aprendizaje Basado en Problemas en la formación médica en la Facultad de Medicina de la Universidad de Antioquia

ABSTRACT: In the context of the curricular renewal undertaken since 2000, the Faculty of Medicine (University of Antioquia, Medellín, Colombia) has implemented the teaching strategy ProblemBased Learning (PBL). This article discusses the role of PBL tutors, teacher training and the perception of stu...

Full description

Autores:
Villegas Múnera, Elsa María
Aguirre Muñoz, Carlos Arturo
Díaz Hernández, Diana Patricia
Galindo Cárdenas, Leonor Angélica
Arango Rave, María Elena
Kambourova Kambourova, Miglena Gueorguieva
Jaramillo Marín, Paula Andrea
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/13004
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/13004
Palabra clave:
Aprendizaje Basado en Problemas
Curriculum
Docentes
Medicina
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)