La función del tutor en la estrategia de Aprendizaje Basado en Problemas en la formación médica en la Facultad de Medicina de la Universidad de Antioquia
ABSTRACT: In the context of the curricular renewal undertaken since 2000, the Faculty of Medicine (University of Antioquia, Medellín, Colombia) has implemented the teaching strategy ProblemBased Learning (PBL). This article discusses the role of PBL tutors, teacher training and the perception of stu...
- Autores:
-
Villegas Múnera, Elsa María
Aguirre Muñoz, Carlos Arturo
Díaz Hernández, Diana Patricia
Galindo Cárdenas, Leonor Angélica
Arango Rave, María Elena
Kambourova Kambourova, Miglena Gueorguieva
Jaramillo Marín, Paula Andrea
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/13004
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10495/13004
- Palabra clave:
- Aprendizaje Basado en Problemas
Curriculum
Docentes
Medicina
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)