¿Cómo el aprendizaje basado en problemas (ABP) transforma los sentidos educativos del programa de Medicina de la Universidad de Antioquia?

ABSTRACT: Ever since curricular reforms were made at the Faculty of Medicine (University of Antioquia, Medellín, Colombia), Problem Based Learning has been implemented as one of the active didactic strategies that may help students to lead their process of learning. To assess the impact of this stra...

Full description

Autores:
Galindo Cárdenas, Leonor Angélica
Arango Rave, María Elena
Díaz Hernández, Diana Patricia
Villegas Múnera, Elsa María
Aguirre Muñoz, Carlos Enrique
Kambourova Kambourova, Miglena Gueorguieva
Jaramillo Marín, Paula Andrea
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/12646
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/12646
Palabra clave:
Aprendizaje Basado en Problemas
Educación Médica
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)