Cuerpo y educación en Nietzsche. Los personajes pedagógicos como mecanismo de transformación
ABSTRACT: The aim of this paper is to interpret the concept of body and education in the work of Nietzsche for a Body Education in light of Pedagogical Anthropology. The approach is hermeneutical and theoretical-documentary. As a result, it appears that the body is the theme of the interpretations,...
- Autores:
-
Correa Castaño, Andrés Felipe
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/6333
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10495/6333
- Palabra clave:
- Cuerpo humano
Formación del gusto
Educación
Personajes pedagógicos
Sociología de la educación
Human figure in art
Education
Educational sociology
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)