Cuerpo y educación en Nietzsche. Los personajes pedagógicos como mecanismo de transformación

ABSTRACT: The aim of this paper is to interpret the concept of body and education in the work of Nietzsche for a Body Education in light of Pedagogical Anthropology. The approach is hermeneutical and theoretical-documentary. As a result, it appears that the body is the theme of the interpretations,...

Full description

Autores:
Correa Castaño, Andrés Felipe
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/6333
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/6333
Palabra clave:
Cuerpo humano
Formación del gusto
Educación
Personajes pedagógicos
Sociología de la educación
Human figure in art
Education
Educational sociology
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)