La acción educativa como acción narrativa
ABSTRACT: This article is the result from a theoretical review that defines a perspective about the problem of educational action in classical instrumental pedagogy. According to this pedagogy, the teacher (male or female) is the knowledge transmitter and the student is the receiver. The de-responsi...
- Autores:
-
Bedoya Hernández, Mauricio Hernando
Builes Correa, María Victoria
Lenis Castaño, John Fredy
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2009
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/9498
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10495/9498
- Palabra clave:
- Pedagogía instrumental
Identidad narrativa
Alteridad
Acción educativa
Enseñanza
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia