Developing information literacy programs : Best practices from Latin America, Spain and Portugal
ABSTRACT: This article summarizes the best practices framework known as ‘75 Lessons Learned from Information Literacy Programs at Ibero-American Universities’, drawn from the study of 301 information literacy experiences in Latin American countries, Spain and Portugal. This research involved analysi...
- Autores:
-
Uribe Tirado, Alejandro
Pinto Molina, María
Machin Mastromatteo, Juan Daniel
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2017
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/9402
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10495/9402
- Palabra clave:
- Libraries
Bibliotecas
Information competencies
Competencias informacionales
Library orientation
Capacitación de usuarios de bibliotecas
Information users
Usuarios de información
Information literacy
Alfabetización informacional
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia