Los modelos pedagógicos en los programas de hipertensión arterial : entre la experiencia y los aprendizajes

ABSTRACT: to analyze the process, evaluation and systematization of hypertension programs implemented in health care services (EPS) and health institutions in Medellin (IPS). Methods: a qualitative study was conducted in 6 EPS and 26 IPS health care services. Data was collected by participative and...

Full description

Autores:
Torres Marín, Berena Patricia
Restrepo Mesa, Sandra Lucía
Ramírez Franco, Alexandra
Montoya Osorio, María Alejandra
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
2007
Institución:
Universidad de Antioquia
Repositorio:
Repositorio UdeA
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/10540
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10495/10540
Palabra clave:
Educación en salud
Health education
Planes y programas de salud
Health plans and programs
Modelos pedagógicos
Pedagogical models
Hipertensión
Hypertension
Promoción de la salud
Health promotion
Educación del paciente
Patient education
Evaluación en salud
Health evaluation
Rights
openAccess
License
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)