Los modelos pedagógicos en los programas de hipertensión arterial : entre la experiencia y los aprendizajes
ABSTRACT: to analyze the process, evaluation and systematization of hypertension programs implemented in health care services (EPS) and health institutions in Medellin (IPS). Methods: a qualitative study was conducted in 6 EPS and 26 IPS health care services. Data was collected by participative and...
- Autores:
-
Torres Marín, Berena Patricia
Restrepo Mesa, Sandra Lucía
Ramírez Franco, Alexandra
Montoya Osorio, María Alejandra
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 2007
- Institución:
- Universidad de Antioquia
- Repositorio:
- Repositorio UdeA
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:bibliotecadigital.udea.edu.co:10495/10540
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10495/10540
- Palabra clave:
- Educación en salud
Health education
Planes y programas de salud
Health plans and programs
Modelos pedagógicos
Pedagogical models
Hipertensión
Hypertension
Promoción de la salud
Health promotion
Educación del paciente
Patient education
Evaluación en salud
Health evaluation
- Rights
- openAccess
- License
- Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia (CC BY-NC-SA 2.5 CO)