El aprendizaje basado en problemas para la formación de competencias científicas en la enseñanza de la Química en educación secundaria

This research focuses on the analysis of the incidence generated by Problem Based Learning - PBL as an active learning strategy, mediated from the instrumental use of didactic sequences in the formation of scientific competences from the teaching of chemistry in the ninth grade of the Eugenio Sánche...

Full description

Autores:
Mercado Zuluaga, Uganda Yanessa
Llorente Arteaga, Victor Hugo
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad de Córdoba
Repositorio:
Repositorio Institucional Unicórdoba
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unicordoba.edu.co:ucordoba/6783
Acceso en línea:
https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/6783
Palabra clave:
Competencias científicas
Aprendizaje basado en problemas
Secuencias didácticas
Enseñanza de la química
Contexto
Problem-based learning
Didactic sequences
Chemistry teaching
Context
Scientific competenceseng
Rights
openAccess
License
Copyright Universidad de Córdoba, 2022