Evaluating the influence of video games on students' english vocabulary learning process and recall
Video games in education have generated a new boom in the acquisition of ESL. This action case study aimed to explore the integration of video games as a tool for improving vocabulary in English as a Second Language (ESL) learning and recall in the context of eleventh-grade education at a public hig...
- Autores:
-
Díaz Pérez, Karen Sofía
González Padilla, Camilo Andrés
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Universidad de Córdoba
- Repositorio:
- Repositorio Institucional Unicórdoba
- Idioma:
- eng
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.unicordoba.edu.co:ucordoba/8883
- Acceso en línea:
- https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/8883
https://repositorio.unicordoba.edu.co/home
- Palabra clave:
- Videojuegos
Inglés como segundo idioma
Aprendizaje de vocabulario
Recuerdo de vocabulario
Alumnos de undécimo grado
Enfoques innovadores
Video games
English as a second language
Vocabulary learning
Vocabulary recall
Eleventh-graders
Innovative approaches
- Rights
- openAccess
- License
- Copyright Universidad de Córdoba, 2025