La escuela como sujeto colectivo en el conflicto armado: el caso de la comunidad educativa de Villanueva (Valencia, Córdoba) abordado desde un enfoque de memoria histórica

In the last years, there has been a surge in research focused on understanding the dynamics and impact of the armed conflict in the state of Córdoba, Colombia. Likewise, at the national level, there seems to be greater awareness on the importance of enhancing our understanding of how the armed confl...

Full description

Autores:
Márquez Banda, José Luis
Arteaga Arteaga, Lizeth Dayana
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad de Córdoba
Repositorio:
Repositorio Institucional Unicórdoba
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.unicordoba.edu.co:ucordoba/4133
Acceso en línea:
https://repositorio.unicordoba.edu.co/handle/ucordoba/4133
Palabra clave:
Memoria histórica
Escuela como sujeto colectivo
Conflicto armado
Historical memory
School as a collective subject
Armed conflict
Rights
openAccess
License
Copyright Universidad de Córdoba, 2021