Programa de intervención para el desarrollo de habilidades sociales en niños institucionalizados

Institutionalized children often come from homes or street situations, where they have been victims of abuse, so that their social skills are limited and may suffer psychological problems. This research incorporates the findings of the cognitive behavioral literature for intervention in these behavi...

Full description

Autores:
González-Fragoso, Claudia
Ampudia-Rueda, Amada
Guevara-Benítez, Yolanda
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/963
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10983/963
Palabra clave:
Niños
Institucionalización
Habilidades sociales
Intervención
Cognitivo-conductual
Children
Institutionalization
Social skills
Speech
Cognitive behavior
Crianças
Institucionalização
Habilidades sociais
Intervenção
Cognitivo-condutual
NIÑOS
TRABAJO SOCIAL-EDUCACION
HABILIDADES SOCIALES
CONDUCTA (PSICOLOGIA)
TERAPIA CONDUCTUAL
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2012