Programa de intervención para el desarrollo de habilidades sociales en niños institucionalizados
Institutionalized children often come from homes or street situations, where they have been victims of abuse, so that their social skills are limited and may suffer psychological problems. This research incorporates the findings of the cognitive behavioral literature for intervention in these behavi...
- Autores:
-
González-Fragoso, Claudia
Ampudia-Rueda, Amada
Guevara-Benítez, Yolanda
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/963
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10983/963
- Palabra clave:
- Niños
Institucionalización
Habilidades sociales
Intervención
Cognitivo-conductual
Children
Institutionalization
Social skills
Speech
Cognitive behavior
Crianças
Institucionalização
Habilidades sociais
Intervenção
Cognitivo-condutual
NIÑOS
TRABAJO SOCIAL-EDUCACION
HABILIDADES SOCIALES
CONDUCTA (PSICOLOGIA)
TERAPIA CONDUCTUAL
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2012