Propiedades psicométricas de una escala para medir desconexión moral en niños mexicanos

The moral disengagement has negative effects for psychosocial development in childhood, which makes it necessary to have scales to evaluate it. The present study aimed to analyze the psychometric properties of the Moral Disengagement in Children Situations of Bullying (DMAE, its initials in Spanish)...

Full description

Autores:
García-Vázquez, Fernanda Inéz
Valdés-Cuervo, Ángel Alberto
Carlos-Martínez, Ernesto Alonso
Alcántar-Nieblas, Carolina
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2019
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/23270
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/23270
Palabra clave:
MEDICIÓN
VALIDEZ
DESCONEXIÓN MORAL
EMOCIONES MORALES
ACOSO ESCOLAR
MEASUREMENT
VALIDITY
MORAL DISENGAGEMENT
MORAL EMOTIONS
BULLYING
MEDIÇÃO
VALIDADE
DESCONEXÃO MORAL
EMOÇÕES MORAIS
ASSÉDIO ESCOLAR
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2019