El modelo de Rasch: una alternativa para la evaluación educativa en Colombia

This paper shows the historical development of the Psychological Testing in Colombia, the State Exam, some of the problems that this discipline has worked in this country, the main problems and weaknesses of the Test Classic Theory and the alternative answers that offers the Item Response Theory (TR...

Full description

Autores:
Pardo-Adames, Carlos Antonio
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2001
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/22720
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/22720
Palabra clave:
MEDICIÓN
EVALUACIÓN
ARTÍCULO TEORÍA DE RESPUESTA
MODELO RASCH
PRUEBAS PSICOLOGICAS
EXAMEN DE ESTADO
TEORIA CLASICA DE PRUEBA
MEASUREMENT
ASSESSMENT
ITEM RESPONSE THEORY
RASCH MODEL
PSYCHOLOGICAL TESTING
STATE EXAM
TEST CLASSIC THEORY
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2001