El modelo de Rasch: una alternativa para la evaluación educativa en Colombia
This paper shows the historical development of the Psychological Testing in Colombia, the State Exam, some of the problems that this discipline has worked in this country, the main problems and weaknesses of the Test Classic Theory and the alternative answers that offers the Item Response Theory (TR...
- Autores:
-
Pardo-Adames, Carlos Antonio
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2001
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/22720
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10983/22720
- Palabra clave:
- MEDICIÓN
EVALUACIÓN
ARTÍCULO TEORÍA DE RESPUESTA
MODELO RASCH
PRUEBAS PSICOLOGICAS
EXAMEN DE ESTADO
TEORIA CLASICA DE PRUEBA
MEASUREMENT
ASSESSMENT
ITEM RESPONSE THEORY
RASCH MODEL
PSYCHOLOGICAL TESTING
STATE EXAM
TEST CLASSIC THEORY
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2001