La relación desarrollo-aprendizaje en las teorías de Jean Piaget y Lev s. Vygotski: un análisis comparativo
This paper analyzes the conceptual relationship between learning process and devel¬opment from Jean Piaget and lev S.Vigotsky’s theories.Two theses guide the devel¬opment of the paper: the first one points out that psychological and educational literature promotes an antinomy (a contradiction betwee...
- Autores:
-
Rodríguez-Arocho, Wanda C.
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 1999
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/23044
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10983/23044
- Palabra clave:
- LEARNING PROCESSES
LEARNING THEORIES
DEVELOPMENT STAGES
PROCESOS DE APRENDIZAJE
TEORIAS DE APRENDIZAJE
ETAPAS DE DESARROLLO
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 1999