La relación desarrollo-aprendizaje en las teorías de Jean Piaget y Lev s. Vygotski: un análisis comparativo

This paper analyzes the conceptual relationship between learning process and devel¬opment from Jean Piaget and lev S.Vigotsky’s theories.Two theses guide the devel¬opment of the paper: the first one points out that psychological and educational literature promotes an antinomy (a contradiction betwee...

Full description

Autores:
Rodríguez-Arocho, Wanda C.
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
1999
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/23044
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/23044
Palabra clave:
LEARNING PROCESSES
LEARNING THEORIES
DEVELOPMENT STAGES
PROCESOS DE APRENDIZAJE
TEORIAS DE APRENDIZAJE
ETAPAS DE DESARROLLO
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 1999