La relación desarrollo-aprendizaje en las teorías de Jean Piaget y Lev S. Vygotski : un análisis comparativo.

This paper analyzes the conceptual relationship between learning process and devel­opment from Jean Piaget and lev S.Vigotsky's theories.Two theses guide the devel­opment of the paper: the first one points out that psychological and educational literature promotes an antinomy (a contradiction b...

Full description

Autores:
Rodríguez-Arocho, Wanda C.
Tipo de recurso:
Article of investigation
Fecha de publicación:
1999
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/28307
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/28307
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/619
Palabra clave:
Learning processes
Learning theories
Development stages
Rights
openAccess
License
Wanda C. Rodríguez Arocho - 1999