La relación desarrollo-aprendizaje en las teorías de Jean Piaget y Lev S. Vygotski : un análisis comparativo.
This paper analyzes the conceptual relationship between learning process and development from Jean Piaget and lev S.Vigotsky's theories.Two theses guide the development of the paper: the first one points out that psychological and educational literature promotes an antinomy (a contradiction b...
- Autores:
-
Rodríguez-Arocho, Wanda C.
- Tipo de recurso:
- Article of investigation
- Fecha de publicación:
- 1999
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/28307
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10983/28307
https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/619
- Palabra clave:
- Learning processes
Learning theories
Development stages
- Rights
- openAccess
- License
- Wanda C. Rodríguez Arocho - 1999