Un modelo interactivo en comprensión lectora

This is a proposal on interactive model of meaning construction in reading compre¬hension . It is analized how the reader starts from a personal context (perception, inferential capability, memory, metacognitive strategies) and buildg meanings to pro¬duce a virtual text or a subjunctive reality when...

Full description

Autores:
Montealegre, Rosalía
Almeida, Alicia
Bohórquez, Ana Cristina
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2000
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/22909
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/22909
Palabra clave:
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
TEXT STRUCTURE
VIRTUAL TEXT
READING COMPREHEMSION
READER PERCEPTION
PSICOLOGÍA EDUCACIONAL
ESTRUCTURA DEL TEXTO
TEXTO VIRTUAL
COMPRENSIÓN DE LECTURA
PERCEPCIÓN DEL LECTOR
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2000