Un modelo interactivo en comprensión lectora
This is a proposal on interactive model of meaning construction in reading compre¬hension . It is analized how the reader starts from a personal context (perception, inferential capability, memory, metacognitive strategies) and buildg meanings to pro¬duce a virtual text or a subjunctive reality when...
- Autores:
-
Montealegre, Rosalía
Almeida, Alicia
Bohórquez, Ana Cristina
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2000
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/22909
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10983/22909
- Palabra clave:
- EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
TEXT STRUCTURE
VIRTUAL TEXT
READING COMPREHEMSION
READER PERCEPTION
PSICOLOGÍA EDUCACIONAL
ESTRUCTURA DEL TEXTO
TEXTO VIRTUAL
COMPRENSIÓN DE LECTURA
PERCEPCIÓN DEL LECTOR
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2000