El programa de tutorías como medida para enfrentar la deserción estudiantil en el Departamento de Ciencias Básicas de la Universidad de La Salle

The tutoring program of the School of Basic Sciences at Universidad de La Salle was born from the need to address the potential causes of the high school dropout rates during the first two years of study. It is associated with academic spaces managed by the School of Basic Sciences and it was estima...

Full description

Autores:
Dueñas-Suaterna, Jorge Alberto
Pico-Sánchez, Wilson
Cárdenas-Beltrán, Jesús María
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/19977
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/19977
Palabra clave:
PROGRAMA DE TUTORÍAS
DESERCIÓN ESTUDIANTIL
RENDIMIENTO ACADÉMICO
RETENCIÓN ESTUDIANTIL
RIESGO ACADÉMICO
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2017