Precisión instruccional, retroalimentación y eficacia: efectos sobre el entrenamiento y transferencia en una tarea de discriminación condicional en adultos
Thirty college students were exposed to accurate instructions and continuous (Experiments1 and 2) or delayed (Experiment 3) feedback during training in conditional discriminationtasks. The effectiveness of instructional control on transfer-test performance was evalu-ated. Subjects received one of tw...
- Autores:
-
Martínez, Héctor
Ortiz, Gerardo
González, Adriana
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2002
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/18400
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10983/18400
- Palabra clave:
- INSTRUCCIONES
RETROALIMENTACIÓN
DISCRIMINACIÓN CONDICIONAL
COINCIDENCIA CON LA MUESTRA
TRANSFERENCIA
PULSACIÓN DE TECLAS
HUMANOS
INSTRUCTIONS
FEEDBACK
CONDITIONAL DISCRIMINATION
MATCHING TO SAMPLE
TRANSFER
KEY PRESSING
HUMANS
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2002