Precisión instruccional, retroalimentación y eficacia: efectos sobre el entrenamiento y transferencia en una tarea de discriminación condicional en adultos

Thirty college students were exposed to accurate instructions and continuous (Experiments1 and 2) or delayed (Experiment 3) feedback during training in conditional discriminationtasks. The effectiveness of instructional control on transfer-test performance was evalu-ated. Subjects received one of tw...

Full description

Autores:
Martínez, Héctor
Ortiz, Gerardo
González, Adriana
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2002
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/18400
Acceso en línea:
https://hdl.handle.net/10983/18400
Palabra clave:
INSTRUCCIONES
RETROALIMENTACIÓN
DISCRIMINACIÓN CONDICIONAL
COINCIDENCIA CON LA MUESTRA
TRANSFERENCIA
PULSACIÓN DE TECLAS
HUMANOS
INSTRUCTIONS
FEEDBACK
CONDITIONAL DISCRIMINATION
MATCHING TO SAMPLE
TRANSFER
KEY PRESSING
HUMANS
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2002