Formación de clases de equivalencia en niños prelingüísticos de 11 meses de edad

Several studies have attempted to assess the role of naming in the emergence of equivalence relations, but results are inconsistent; on the one hand, there are reports of equivalence emerging without naming and on the other hand, some authors claim that naming is necessary for equivalence to emerge....

Full description

Autores:
Quezada-Velázquez, Adriana Gabriela
Padilla-Vargas, María Antonia
Flores-Aguirre, Carlos Javier
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
eng
spa
por
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/15654
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10983/15654
Palabra clave:
RELACIONES DE EQUIVALENCIA
DESARROLLO LINGÜÍSTICO
NOMBRAMIENTO
IGUALACIÓN ARBITRARIA
NIÑOS PRELINGÜÍSTICOS
EQUIVALENCE RELATIONS
LANGUAGE DEVELOPMENT
NAMING
ARBITRARY MATCHING-TO-SAMPLE
PRE-LINGUISTIC INFANTS
CRIANÇAS PRÉ-LINGUÍSTICAS
DESENVOLVIMENTO LINGUÍSTICO
IGUALAÇÃO ARBITRÁRIA
NOMEAR
RELAÇÕES DE EQUIVALÊNCIA
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2018