Habilidades lingüísticas en niños de estrato sociocultural bajo, al iniciar la primaria

The purpose of this study was to assess the linguistic skills of children from a low socioeconomic background who were beginning their elementary education. A total of 262 first-grade students with an average age of 5.7 years old and who were enrolled in 8 groups of public schools from Mexico State,...

Full description

Autores:
Guevara-Benítez, Yolanda
García-Vargas, Gustavo René
López-Hernández, Alfredo
Delgado-Sánchez, Ulises
Hermosillo-García, Ángela
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2007
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/983
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10983/983
Palabra clave:
HABILIDADES LINGÜÍSTICAS
EDUCACIÓN PREESCOLAR
APTITUD PARA EL APRENDIZAJE
EDUCACIÓN PRIMARIA
ESTRATO SOCIO-CULTURAL BAJO
LINGUISTIC SKILLS
PRESCHOOL EDUCATION
LEARNING READINESS
ELEMENTARY EDUCATION
LOW SOCIOCULTURAL STRATUM
EDUCACION PREESCOLAR
HABILIDADES LINGUISTICAS
APTITUD DE APRENDIZAJE
EDUCACION PRIMARIA
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2007