Signos Neurológicos Blandos y procesos cognitivos en niños escolares mexicanos de 6-11 años
Neurological Soft Signs (NSS) are indicative of generalized disruptions in neurological networks of cortico-subcortical areas. Their presence leads to problems in children's cognitive development with future academic repercussions. The presence of NSS was assessed and compared in 144 children a...
- Autores:
-
Salvador-Cruz, Judith
Tovar-Vital, Dulce Saraí
Segura-Villa, Abraham
Ledesma-Amaya, Luis I.
García-Anacleto, Antonio
Aguillón-Solis, Cristina
Sánchez-Vielma, Eric
Rodríguez-Martínez, Marlene
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2019
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/23615
- Acceso en línea:
- https://hdl.handle.net/10983/23615
- Palabra clave:
- SIGNOS NEUROLÓGICOS BLANDOS
INTEGRACIÓN SENSORIAL
DESARROLLO NEUROCOGNITIVO
ESCOLARES
INFANCIA
NEUROLOGICAL SOFT SIGNS
SENSORY INTEGRATION
NEUROCOGNITIVE DEVELOPMENT
SCHOOLCHILDREN
CHILDHOOD
SINAIS NEUROLÓGICOS SUTIS
INTEGRAÇÃO SENSORIAL
DESENVOLVIMENTO NEUROCOGNITIVO
ESCOLARES
INFÂNCIA
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2019