Desempeño académico de universitarios en relación con ansiedad escolar y auto-evaluación
Behavioral researchers in the field of education have stressed the need for designing programs aimed to reduce adverse effects of anxiety on academic performance among high risk students. This study was designed to corroborate the relationship between academic performance and school anxiety reported...
- Autores:
-
Hernández-Pozo, María del Rocío
Coronado-Álvarez, Osmaldo
Araújo-Contreras, Viridiana
Cerezo-Reséndiz, Sandra
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2008
- Institución:
- Universidad Católica de Colombia
- Repositorio:
- RIUCaC - Repositorio U. Católica
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/569
- Acceso en línea:
- http://hdl.handle.net/10983/569
- Palabra clave:
- Ansiedad escolar
Paradigma de stroop
Rendimiento académico
Auto-evaluación
Universitarios
School anxiety
Stroop paradigm
Academic performance
Self concept
College students
Ansiedade escolar
Rendimento acadêmico
Auto-avaliação
Rendimiento academico
Ansiedaad
Conducta (psicologia)
Estudiantes universitarios
- Rights
- openAccess
- License
- Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2008