Desempeño académico de universitarios en relación con ansiedad escolar y auto-evaluación

Behavioral researchers in the field of education have stressed the need for designing programs aimed to reduce adverse effects of anxiety on academic performance among high risk students. This study was designed to corroborate the relationship between academic performance and school anxiety reported...

Full description

Autores:
Hernández-Pozo, María del Rocío
Coronado-Álvarez, Osmaldo
Araújo-Contreras, Viridiana
Cerezo-Reséndiz, Sandra
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2008
Institución:
Universidad Católica de Colombia
Repositorio:
RIUCaC - Repositorio U. Católica
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.ucatolica.edu.co:10983/569
Acceso en línea:
http://hdl.handle.net/10983/569
Palabra clave:
Ansiedad escolar
Paradigma de stroop
Rendimiento académico
Auto-evaluación
Universitarios
School anxiety
Stroop paradigm
Academic performance
Self concept
College students
Ansiedade escolar
Rendimento acadêmico
Auto-avaliação
Rendimiento academico
Ansiedaad
Conducta (psicologia)
Estudiantes universitarios
Rights
openAccess
License
Derechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2008