The flood risk in the current context of climate change. Didactic proposals to teach in the school Geography: El riesgo de inundación en el contexto actual de cambio climático. Propuestas didácticas para su enseñanza en la Geografía escolar

In Spain, the importance of teaching atmospheric risks has reached the political sphere with the intention of improving how these contents are treated in non-university stages. This interest is determined by the fact that education is an action of vital necessity to increase the adaptation and resil...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11019
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1122
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11019
Palabra clave:
inundación
cambio climático
didáctica
Mediterráneo
educación
geografía
flood
climate change
didactics
Mediterranean
education
geography
Rights
License
Copyright (c) 2021 Álvaro-Francisco Morote, Jorge Olcina Cantos