Tejido del pueblo nasa y la geometría. Un diálogo intercultural para el desarrollo de procesos de aprendizaje en estudiantes de cuarto de primaria.

The results of the implementation of a didactic proposal based on ethnomathematics for the strengthening of intercultural dialogue between indigenous peoples and western knowledge are presented. The objective was to evaluate the effectiveness of a didactic strategy for the recognition of the Nasa in...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11488
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1723
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11488
Palabra clave:
pueblo nasa
etnoeducación
tejido
matemáticas
inclusión
nasa people
ethno-education
weaving
mathematics
inclusion
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0