Tejido del pueblo nasa y la geometría. Un diálogo intercultural para el desarrollo de procesos de aprendizaje en estudiantes de cuarto de primaria.
The results of the implementation of a didactic proposal based on ethnomathematics for the strengthening of intercultural dialogue between indigenous peoples and western knowledge are presented. The objective was to evaluate the effectiveness of a didactic strategy for the recognition of the Nasa in...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11488
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1723
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11488
- Palabra clave:
- pueblo nasa
etnoeducación
tejido
matemáticas
inclusión
nasa people
ethno-education
weaving
mathematics
inclusion
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0