Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022
This research project deals with the impact of advertising and how it has benefited the development of the RAPPI company in the city of Santa Marta. This idea was born from the year 2020 as a result of a pandemic (COVID-19), which affected most of the companies with face-toface services, being force...
- Autores:
-
Martinez Hernandez, Doris Andrea
Florez Correa, Luisa Fernanda
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/8789
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8789
- Palabra clave:
- Comercio Electrónico, Posicionamiento, Marketing Digital
Electronic Commerce, Positioning, Digital Marketing
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
id |
UAntonioN2_d270f6de1f1cce858ae8015817f41779 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/8789 |
network_acronym_str |
UAntonioN2 |
network_name_str |
Repositorio UAN |
repository_id_str |
|
dc.title.es_ES.fl_str_mv |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 |
title |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 |
spellingShingle |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 Comercio Electrónico, Posicionamiento, Marketing Digital Electronic Commerce, Positioning, Digital Marketing |
title_short |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 |
title_full |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 |
title_fullStr |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 |
title_full_unstemmed |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 |
title_sort |
Impacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022 |
dc.creator.fl_str_mv |
Martinez Hernandez, Doris Andrea Florez Correa, Luisa Fernanda |
dc.contributor.advisor.spa.fl_str_mv |
Ospino, Luz |
dc.contributor.author.spa.fl_str_mv |
Martinez Hernandez, Doris Andrea Florez Correa, Luisa Fernanda |
dc.subject.es_ES.fl_str_mv |
Comercio Electrónico, Posicionamiento, Marketing Digital |
topic |
Comercio Electrónico, Posicionamiento, Marketing Digital Electronic Commerce, Positioning, Digital Marketing |
dc.subject.keyword.es_ES.fl_str_mv |
Electronic Commerce, Positioning, Digital Marketing |
description |
This research project deals with the impact of advertising and how it has benefited the development of the RAPPI company in the city of Santa Marta. This idea was born from the year 2020 as a result of a pandemic (COVID-19), which affected most of the companies with face-toface services, being forced to reinvent a service model different from the daily one. Thanks to the internet, advertising has become a method of constant information that promotes different Marketing strategies, since it provides opportunities to reach a wide audience and thus position itself in the local market while being competitive. With the evolution of digital Marketing in recent years (2020-2022), the rappi company has benefited and has taken advantage of this great medium to promote its platform. For this reason, social networks are an innovative space that improves business activities virtually, also provides us with ease when interacting with customers to purchase a product or service offered and thus meet the needs of each one of them. |
publishDate |
2023 |
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2023-10-19T12:26:08Z |
dc.date.available.none.fl_str_mv |
2023-10-19T12:26:08Z |
dc.date.issued.spa.fl_str_mv |
2023-05-31 |
dc.type.spa.fl_str_mv |
Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
dc.type.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.type.coarversion.none.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
format |
http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f |
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8789 |
dc.identifier.bibliographicCitation.spa.fl_str_mv |
Artega, J., Coronel, V., & Acosta, M. (2018). Influencia del Marketing digital en el desarrollo de las Mipyme`s en Ecuador. Espacios, 1. Bolivar, Y. (2021). La influencia del marketing digital y el crecimiento en ventas de organizaciones de comercio y servicio en Colombia. Bogota, Colombia: Uniservidad EAN. Bravo, C., & Ordoñez, L. (2021). Impacto de las redes sociales digitales como estrategia de marketing en el negocio de las pymes del municipio de pasto. San Juan de Pasto, Colombia: Universidad de Nariño. Builes, S., Pitre, R., & Hernandez, H. (2021). Impacto del marketing digital a las empresas colombianas emergentes. Universidad & Empresa, 23-40. Camino, J. (2014). Estrategias de publicidad y su impacto en las ventas de la empresa repremarva de la ciudad de Ambato, durante el año 2012. Ambato, Ecuador: Universidad Tecnica de Ambato. Carracedo, S., & Mantilla, E. (2022). el marketing digital: Estrategias para el posicionamiento de las pymes del sector cosmetico en la ciudad de Barranquilla. Barranquilla, Colombia: Universidad de la Costa, CUC. Collado, R. (2021). El marketing digital y su impacto en el comportamiento del consumidor. Segovia, España: Universidad de Valladolid. Gutierrez, & Gutierrez, D. (2019). El impacto del marketing digital en el mercado y comercio de las organizaciones en Colombia. Bogota, Colombia: Universidad Militar Nueva Granada Hernandez, J., Barradas, P., & Diaz, J. (2020). El impacto del marketinf digital en el desarrollo del comercio de las Mipymes . Articulo arbirado e indexado en Latindex, 1-50 Marques, F. (2015). Tecnicas de investigacion de mercados. Madrid, España: Alfaomega Grupo Editor, S.A. de C.V., México Miranda , J., Olmos, A., Rodriguez, D., & Ordozgoiti , R. (2014). Publicidad on line (Las claves del exito en internet). Madrid, España: Esic Editorial. |
dc.identifier.instname.spa.fl_str_mv |
instname:Universidad Antonio Nariño |
dc.identifier.reponame.spa.fl_str_mv |
reponame:Repositorio Institucional UAN |
dc.identifier.repourl.spa.fl_str_mv |
repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
url |
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8789 |
identifier_str_mv |
Artega, J., Coronel, V., & Acosta, M. (2018). Influencia del Marketing digital en el desarrollo de las Mipyme`s en Ecuador. Espacios, 1. Bolivar, Y. (2021). La influencia del marketing digital y el crecimiento en ventas de organizaciones de comercio y servicio en Colombia. Bogota, Colombia: Uniservidad EAN. Bravo, C., & Ordoñez, L. (2021). Impacto de las redes sociales digitales como estrategia de marketing en el negocio de las pymes del municipio de pasto. San Juan de Pasto, Colombia: Universidad de Nariño. Builes, S., Pitre, R., & Hernandez, H. (2021). Impacto del marketing digital a las empresas colombianas emergentes. Universidad & Empresa, 23-40. Camino, J. (2014). Estrategias de publicidad y su impacto en las ventas de la empresa repremarva de la ciudad de Ambato, durante el año 2012. Ambato, Ecuador: Universidad Tecnica de Ambato. Carracedo, S., & Mantilla, E. (2022). el marketing digital: Estrategias para el posicionamiento de las pymes del sector cosmetico en la ciudad de Barranquilla. Barranquilla, Colombia: Universidad de la Costa, CUC. Collado, R. (2021). El marketing digital y su impacto en el comportamiento del consumidor. Segovia, España: Universidad de Valladolid. Gutierrez, & Gutierrez, D. (2019). El impacto del marketing digital en el mercado y comercio de las organizaciones en Colombia. Bogota, Colombia: Universidad Militar Nueva Granada Hernandez, J., Barradas, P., & Diaz, J. (2020). El impacto del marketinf digital en el desarrollo del comercio de las Mipymes . Articulo arbirado e indexado en Latindex, 1-50 Marques, F. (2015). Tecnicas de investigacion de mercados. Madrid, España: Alfaomega Grupo Editor, S.A. de C.V., México Miranda , J., Olmos, A., Rodriguez, D., & Ordozgoiti , R. (2014). Publicidad on line (Las claves del exito en internet). Madrid, España: Esic Editorial. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ |
dc.language.iso.spa.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Acceso abierto |
dc.rights.license.spa.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) |
dc.rights.uri.spa.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights.accessrights.spa.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights.coar.spa.fl_str_mv |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Acceso abierto https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.spatial.spa.fl_str_mv |
Santa Marta, Colombia |
dc.publisher.spa.fl_str_mv |
Universidad Antonio Nariño |
dc.publisher.program.spa.fl_str_mv |
Contaduría Pública |
dc.publisher.faculty.spa.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas |
dc.publisher.campus.spa.fl_str_mv |
Santa Marta |
institution |
Universidad Antonio Nariño |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8b16a964-dde7-49f0-8127-ba1a32832e61/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/cfb8bf2c-91a6-439a-ba73-9157d2b0e704/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/553a57b2-e40d-4066-8d45-5022010a84e2/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e84a6318-776b-462f-891d-0c45058d5855/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/75f4ecac-269d-4f3a-bf69-bad519929e8e/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c8a14b07-85e0-4c68-8955-dc9ae7008f24/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c449dd42-f06a-402d-9fa4-54f4ee14166e/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9f1de590-0be0-424a-9930-804988594e3c/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/0bc6c376-4beb-4d8a-bb97-951de9664753/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/62561631-222d-4144-aa7f-bf1225bfe1b9/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a3093169-8f26-4134-a9ae-57f56d127566/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fc03f025-6ee0-4c87-925f-630829657771/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/6994c2a2-fe45-434c-9161-5f86e6f9f513/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/455eb154-a070-4ce1-a75e-35aab1332e41/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d2337ddb-9b8e-4305-830c-09bb2a2aa2fa/download https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/27f8acec-e1f2-4bc0-9fd0-5ae150c59de9/download |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
c6ae64d188e339f86be40719b63c3c66 d1149b1b0f50622d2d2f2cc81574ecc6 a8731dbb786bdcb0965f6f399f1a6d0b e15f802fe553aa05b44b349d0a4a9518 f7bc120dd60bf3dfa6fd5b606cb42754 9868ccc48a14c8d591352b6eaf7f6239 27e2e205bdcbcf9c5a93ea8eae2b19a4 9ea4bae309483b6dfef074f1ef53f9de 4c1a8d35ac03e313dbe3ff0a37f0b7e1 2783bc7c19f2a8a9a24f7fd8c739f0cb ff4c8ff01d544500ea4bfea43e6108c1 16f14e752557f335d41c9f9f40abf987 5d1628243c5e5241b2f04faf9f3dc6e0 d4a3f52a990738479ae399446dbbd96d 0a818a34c13e52ee7291a2e336c5aabf 5c4245917cf6d7fe8e300523fd6ff423 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional UAN |
repository.mail.fl_str_mv |
alertas.repositorio@uan.edu.co |
_version_ |
1814300392700248064 |
spelling |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)Acceso abiertohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2Ospino, LuzMartinez Hernandez, Doris AndreaFlorez Correa, Luisa Fernanda2021191289320211915108Santa Marta, Colombia2023-10-19T12:26:08Z2023-10-19T12:26:08Z2023-05-31http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8789Artega, J., Coronel, V., & Acosta, M. (2018). Influencia del Marketing digital en el desarrollo de las Mipyme`s en Ecuador. Espacios, 1.Bolivar, Y. (2021). La influencia del marketing digital y el crecimiento en ventas de organizaciones de comercio y servicio en Colombia. Bogota, Colombia: Uniservidad EAN.Bravo, C., & Ordoñez, L. (2021). Impacto de las redes sociales digitales como estrategia de marketing en el negocio de las pymes del municipio de pasto. San Juan de Pasto, Colombia: Universidad de Nariño.Builes, S., Pitre, R., & Hernandez, H. (2021). Impacto del marketing digital a las empresas colombianas emergentes. Universidad & Empresa, 23-40.Camino, J. (2014). Estrategias de publicidad y su impacto en las ventas de la empresa repremarva de la ciudad de Ambato, durante el año 2012. Ambato, Ecuador: Universidad Tecnica de Ambato.Carracedo, S., & Mantilla, E. (2022). el marketing digital: Estrategias para el posicionamiento de las pymes del sector cosmetico en la ciudad de Barranquilla. Barranquilla, Colombia: Universidad de la Costa, CUC.Collado, R. (2021). El marketing digital y su impacto en el comportamiento del consumidor. Segovia, España: Universidad de Valladolid.Gutierrez, & Gutierrez, D. (2019). El impacto del marketing digital en el mercado y comercio de las organizaciones en Colombia. Bogota, Colombia: Universidad Militar Nueva GranadaHernandez, J., Barradas, P., & Diaz, J. (2020). El impacto del marketinf digital en el desarrollo del comercio de las Mipymes . Articulo arbirado e indexado en Latindex, 1-50Marques, F. (2015). Tecnicas de investigacion de mercados. Madrid, España: Alfaomega Grupo Editor, S.A. de C.V., MéxicoMiranda , J., Olmos, A., Rodriguez, D., & Ordozgoiti , R. (2014). Publicidad on line (Las claves del exito en internet). Madrid, España: Esic Editorial.instname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/This research project deals with the impact of advertising and how it has benefited the development of the RAPPI company in the city of Santa Marta. This idea was born from the year 2020 as a result of a pandemic (COVID-19), which affected most of the companies with face-toface services, being forced to reinvent a service model different from the daily one. Thanks to the internet, advertising has become a method of constant information that promotes different Marketing strategies, since it provides opportunities to reach a wide audience and thus position itself in the local market while being competitive. With the evolution of digital Marketing in recent years (2020-2022), the rappi company has benefited and has taken advantage of this great medium to promote its platform. For this reason, social networks are an innovative space that improves business activities virtually, also provides us with ease when interacting with customers to purchase a product or service offered and thus meet the needs of each one of them.El presente proyecto de investigación, trata sobre el impacto de la publicidad y como ha beneficiado en el desarrollo de la empresa RAPPI en la ciudad de Santa Marta. Esta idea nace a partir del año 2020 a raíz de una pandemia (COVID-19), que afecto a la mayoría de las empresas con los servicios presenciales viéndose obligadas a reinventar un modelo de atención diferente al cotidiano. Gracias al internet, la publicidad se ha transformado en un método de constante información que promueve las diferentes estrategias de Marketing, ya que brinda oportunidades de llegar a un público amplio y así posicionarse en el mercado local mientras se es competitiva. Con la evolución del Marketing digital en los últimos años (2020-2022), la empresa rappi se ha beneficiado y ha aprovechado este gran medio para impulsar su plataforma. Por tal motivo, las redes sociales son un espacio innovador que mejora las actividades comerciales virtualmente, además nos brinda facilidad a la hora de interactuar con los clientes para adquirir algún producto o servicio ofrecido y así cubrir las necesidades de cada uno de ellos.Contador(a) Público(a)PregradoPresencialMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoContaduría PúblicaFacultad de Ciencias Económicas y AdministrativasSanta MartaComercio Electrónico, Posicionamiento, Marketing DigitalElectronic Commerce, Positioning, Digital MarketingImpacto Marketing y sus beneficios en la empresa RAPPI ubicado en la ciudad de Santa Marta periodo 2020 al 2022Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85GeneralORIGINAL2023_DorisMartinezyLuisaFlorez.pdf2023_DorisMartinezyLuisaFlorez.pdfIMPACTO DEL MARKETING Y SUS BENEFICIOS EN LA EMPRESA RAPPI UBICADA EN LA CIUDAD DE SANTA MARTA EN EL PERIODO 2020 AL 2022application/pdf961789https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8b16a964-dde7-49f0-8127-ba1a32832e61/downloadc6ae64d188e339f86be40719b63c3c66MD512023_DorisMartinez_Autorizacion.pdf2023_DorisMartinez_Autorizacion.pdfDORIS MARTINEZapplication/pdf607291https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/cfb8bf2c-91a6-439a-ba73-9157d2b0e704/downloadd1149b1b0f50622d2d2f2cc81574ecc6MD522023_DorisMartinez_Acta.pdf2023_DorisMartinez_Acta.pdfDORIS MARTINEZapplication/pdf282795https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/553a57b2-e40d-4066-8d45-5022010a84e2/downloada8731dbb786bdcb0965f6f399f1a6d0bMD532023_LuisaFlorez_Acta.pdf2023_LuisaFlorez_Acta.pdfLUISA FERNANDA FLOREZapplication/pdf278293https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/e84a6318-776b-462f-891d-0c45058d5855/downloade15f802fe553aa05b44b349d0a4a9518MD542023_LuisaFlorez_Autorizacion.Pdf2023_LuisaFlorez_Autorizacion.PdfLUISA FERNANDA FLOREZapplication/pdf270178https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/75f4ecac-269d-4f3a-bf69-bad519929e8e/downloadf7bc120dd60bf3dfa6fd5b606cb42754MD55CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c8a14b07-85e0-4c68-8955-dc9ae7008f24/download9868ccc48a14c8d591352b6eaf7f6239MD56TEXT2023_DorisMartinezyLuisaFlorez.pdf.txt2023_DorisMartinezyLuisaFlorez.pdf.txtExtracted texttext/plain52807https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/c449dd42-f06a-402d-9fa4-54f4ee14166e/download27e2e205bdcbcf9c5a93ea8eae2b19a4MD572023_DorisMartinez_Autorizacion.pdf.txt2023_DorisMartinez_Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain50https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9f1de590-0be0-424a-9930-804988594e3c/download9ea4bae309483b6dfef074f1ef53f9deMD592023_DorisMartinez_Acta.pdf.txt2023_DorisMartinez_Acta.pdf.txtExtracted texttext/plain1035https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/0bc6c376-4beb-4d8a-bb97-951de9664753/download4c1a8d35ac03e313dbe3ff0a37f0b7e1MD5112023_LuisaFlorez_Acta.pdf.txt2023_LuisaFlorez_Acta.pdf.txtExtracted texttext/plain1033https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/62561631-222d-4144-aa7f-bf1225bfe1b9/download2783bc7c19f2a8a9a24f7fd8c739f0cbMD5132023_LuisaFlorez_Autorizacion.Pdf.txt2023_LuisaFlorez_Autorizacion.Pdf.txtExtracted texttext/plain4https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/a3093169-8f26-4134-a9ae-57f56d127566/downloadff4c8ff01d544500ea4bfea43e6108c1MD515THUMBNAIL2023_DorisMartinezyLuisaFlorez.pdf.jpg2023_DorisMartinezyLuisaFlorez.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg8411https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/fc03f025-6ee0-4c87-925f-630829657771/download16f14e752557f335d41c9f9f40abf987MD582023_DorisMartinez_Autorizacion.pdf.jpg2023_DorisMartinez_Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg23796https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/6994c2a2-fe45-434c-9161-5f86e6f9f513/download5d1628243c5e5241b2f04faf9f3dc6e0MD5102023_DorisMartinez_Acta.pdf.jpg2023_DorisMartinez_Acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg13422https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/455eb154-a070-4ce1-a75e-35aab1332e41/downloadd4a3f52a990738479ae399446dbbd96dMD5122023_LuisaFlorez_Acta.pdf.jpg2023_LuisaFlorez_Acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg13453https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/d2337ddb-9b8e-4305-830c-09bb2a2aa2fa/download0a818a34c13e52ee7291a2e336c5aabfMD5142023_LuisaFlorez_Autorizacion.Pdf.jpg2023_LuisaFlorez_Autorizacion.Pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg21859https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/27f8acec-e1f2-4bc0-9fd0-5ae150c59de9/download5c4245917cf6d7fe8e300523fd6ff423MD516123456789/8789oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/87892024-10-09 23:06:23.988https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertoopen.accesshttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co |