Análisis del Comportamiento del Canal E-Commerce y el Marketing Digital en Almacenes Corona S.A.S Antes y Durante la Pandemia por el Covid - 19

With the arrival of the Covid-19 pandemic, the business sector suffered many effects that forced it to reinvent itself in an operational and structural way, to be able to respond to the new needs of the market and also adapt to the changes generated by preventive isolation. In this sense, BBVA (2020...

Full description

Autores:
Bosa Cardozo, Dalba Natalia
Caballero Pedraza, Luz Stella
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Palabra clave:
Innovación
Transformación digital
Comercio electrónico
Competitividad
Marketing digital
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Digital marketing
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description With the arrival of the Covid-19 pandemic, the business sector suffered many effects that forced it to reinvent itself in an operational and structural way, to be able to respond to the new needs of the market and also adapt to the changes generated by preventive isolation. In this sense, BBVA (2020) states in its report that “digital media in times of confinement have facilitated purchases through 'e-commerce' stores and 'online' orders. Many companies and SMEs have had to adapt quickly to this new reality, and accelerate their digital transformation ”(p.1). In this way, electronic commerce and digital marketing have allowed products and services to be visible in the midst of preventive isolation and regardless of geographical location, that is, these tools have allowed the relationship between the company and the customer to not deteriorate. consumer, mitigating negative effects, increasing visibility of products and services and increasing sales
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En este sentido, BBVA (2020) afirma en su informe que “los medios digitales en tiempos de confinamiento han facilitado las compras a través de tiendas de 'e-commerce' y los pedidos 'online'. Muchas empresas y pymes se han tenido que adaptar rápidamente a esta nueva realidad, y acelerar su transformación digital” (p.1). De esta manera el comercio electrónico y el marketing digital, han permitido que los productos y servicios sean visibles en medio del aislamiento preventivo e independientemente de la ubicación geográfica, es decir, estas herramientas han permitido que no se deteriore la relación entre la empresa y el consumidor, mitigando las afectaciones negativas, aumentando visibilidad de los productos y servicios y aumentando las ventas.Administrador(a) de EmpresasPregradoVirtualMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoAdministración de empresas (virtual)Facultad de Ciencias Económicas y AdministrativasVirtualInnovaciónTransformación digitalComercio electrónicoCompetitividadMarketing digital658InnovationDigital marketingElectronic commerceCompetitivenessAnálisis del Comportamiento del Canal E-Commerce y el Marketing Digital en Almacenes Corona S.A.S Antes y Durante la Pandemia por el Covid - 19Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Acta.pdf2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Acta.pdfapplication/pdf353708https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/16dd9fd1-60c4-4fe9-aaa3-db1c5390e10b/download9c9e0b11b614c31d8411ab7ae1020024MD512022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Autorización.pdf2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Autorización.pdfapplication/pdf775311https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9066e7cd-9be5-49f2-b40b-2a56892c7922/download393de95f022cea30941532d2208d6f81MD522022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza.pdf2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza.pdfapplication/pdf1430122https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/116aabec-46e9-4644-bd71-f10bdfe5c89e/download9d1a1c3884540d12e797e34024c2bee0MD53TEXT2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Acta.pdf.txt2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Acta.pdf.txtExtracted texttext/plain2070https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/efaafc2e-7f6d-495f-87c7-8a25aae1c876/downloadf271b734a7cf078fbf86ad4fee27a2bdMD542022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Autorización.pdf.txt2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Autorización.pdf.txtExtracted texttext/plain7222https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ad3935fd-36f4-4384-b509-87fee4fb99cc/download95230c3bdebb3b375cb9b6a970b01825MD562022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza.pdf.txt2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza.pdf.txtExtracted texttext/plain101528https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8c195bf5-d8ae-41c8-96df-61fa86c6e3a6/download954724fb485703773aeb5573ef075e5dMD58THUMBNAIL2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Acta.pdf.jpg2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Acta.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg14653https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/2a7fa4a9-ab57-4903-ac42-90b0acbeb7d8/download658500c14c3301496df0799064a05678MD552022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Autorización.pdf.jpg2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza_Autorización.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg19576https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/55cd5c64-daba-4fea-879e-11f87e7a0014/downloadd1e2bf548a38dd74b3d37bcab3a94e24MD572022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza.pdf.jpg2022_DalbaNataliaBosaCardozo_LuzStellaCaballeroPedraza.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg9350https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/66c182aa-e2de-4482-873d-2223444f7c40/download0ad776a954289cb655ee601c23d456dfMD59123456789/6199oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/61992024-10-09 22:43:51.67https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertorestrictedhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co