Fortalecimiento de la comprensión lectora por medio de una estrategia didáctica para la solución de problemas matemáticos en estudiantes de básica primaria
Abundant scientific literature has addressed the problem of comprehensive reading and its direct relation to the solution of mathematical problems. In that sense, making visible the relationship between the two areas, a didactic strategy was designed, and it responds to the process of compression an...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11395
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1168
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11395
- Palabra clave:
- comprensión lectora
resolución de problemas matemáticos
estrategía didáctica
Lecture comprehension
math problems solving
didactic strategy
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0