Fortalecimiento de la comprensión lectora por medio de una estrategia didáctica para la solución de problemas matemáticos en estudiantes de básica primaria

Abundant scientific literature has addressed the problem of comprehensive reading and its direct relation to the solution of mathematical problems. In that sense, making visible the relationship between the two areas, a didactic strategy was designed, and it responds to the process of compression an...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11395
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1168
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11395
Palabra clave:
comprensión lectora
resolución de problemas matemáticos
estrategía didáctica
Lecture comprehension
math problems solving
didactic strategy
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0