Didactic Proposal Framed Within Sustainable Development Goal 5 and Gender Perspective Education Through the Film Princess Mononoke in University-level English Teaching: Propuesta didáctica enmarcada en el Objetivo de Desarrollo Sostenible 5 y en la educación con perspectiva de género a través de la película La princesa Mononoke en la enseñanza universitaria del inglés
Introduction: This study provides a didactic application of the 2030 Agenda focused on Sustainable Development Goal (SDG) 4 (Quality Education) and from which SDG 5 (Gender Equality) is included, incorporating the pedagogical principles of Education with Gender Perspective (EGP) through the film Pri...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2024
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11066
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1810
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11066
- Palabra clave:
- Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS)
educación con perspectiva de género
empoderamiento femenino
enseñanza universitaria
proceso de enseñanza-aprendizaje
Sustainable Development Goals (SDG)
education with gender perspective
female empowerment
tertiary education
teaching-learning process
- Rights
- License
- Copyright (c) 2024 María Martínez Lirola, Alba Campoy Martínez