Didactic Proposal Framed Within Sustainable Development Goal 5 and Gender Perspective Education Through the Film Princess Mononoke in University-level English Teaching: Propuesta didáctica enmarcada en el Objetivo de Desarrollo Sostenible 5 y en la educación con perspectiva de género a través de la película La princesa Mononoke en la enseñanza universitaria del inglés

Introduction: This study provides a didactic application of the 2030 Agenda focused on Sustainable Development Goal (SDG) 4 (Quality Education) and from which SDG 5 (Gender Equality) is included, incorporating the pedagogical principles of Education with Gender Perspective (EGP) through the film Pri...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2024
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11066
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1810
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11066
Palabra clave:
Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS)
educación con perspectiva de género
empoderamiento femenino
enseñanza universitaria
proceso de enseñanza-aprendizaje
Sustainable Development Goals (SDG)
education with gender perspective
female empowerment
tertiary education
teaching-learning process
Rights
License
Copyright (c) 2024 María Martínez Lirola, Alba Campoy Martínez