La metacognición como herramienta para el desarrollo de la comprensión lectora en estudiantes de colegios públicos de la ciudad de bogotá

This paper aims to identify the development of metacognitive processes for learning in different areas of thought in secondary education by using reading. To achieve this proposal, we begin from the explanation of the concept of metacognition, which has been used in various academic scenaries that i...

Full description

Autores:
Guarnizo Beltrán, Liliana Edith
Rodríguez Hernández, Lay
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5282
Acceso en línea:
http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/299
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5282
Palabra clave:
metacognición
comprensión lectora
metacompresión
aprendizaje autónomo
metacognition
reading comprehension
autonomous learning
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)