La metacognición como herramienta para el desarrollo de la comprensión lectora en estudiantes de colegios públicos de la ciudad de bogotá
This paper aims to identify the development of metacognitive processes for learning in different areas of thought in secondary education by using reading. To achieve this proposal, we begin from the explanation of the concept of metacognition, which has been used in various academic scenaries that i...
- Autores:
-
Guarnizo Beltrán, Liliana Edith
Rodríguez Hernández, Lay
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2012
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5282
- Acceso en línea:
- http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/299
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5282
- Palabra clave:
- metacognición
comprensión lectora
metacompresión
aprendizaje autónomo
metacognition
reading comprehension
autonomous learning
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)