LA INCIDENCIA DE LA EVALUACIÓN FORMATIVA EN LA MOTIVACIÓN DE LOS ESTUDIANTES

This paper seeks to understand the benefits of formative assessment, in contrast to summative assessment, which bases its method on results and not on processes, thus generating disinterest and demotivation in the learning process on the part of students. The objective is to explore and analyze the...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2023
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11513
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1761
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11513
Palabra clave:
formación docente para la innovación educativa
evaluación formativa
motivación
retroalimentación
aprendizaje
Teacher training for educational innovation
formative assessment
motivation
feedback
learning
Rights
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0