LA INCIDENCIA DE LA EVALUACIÓN FORMATIVA EN LA MOTIVACIÓN DE LOS ESTUDIANTES
This paper seeks to understand the benefits of formative assessment, in contrast to summative assessment, which bases its method on results and not on processes, thus generating disinterest and demotivation in the learning process on the part of students. The objective is to explore and analyze the...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11513
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1761
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11513
- Palabra clave:
- formación docente para la innovación educativa
evaluación formativa
motivación
retroalimentación
aprendizaje
Teacher training for educational innovation
formative assessment
motivation
feedback
learning
- Rights
- License
- https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0