Peer Tutoring: A Strategy to Help Future Teachers Know and Practice Basic Teaching Skills: La tutoría entre iguales: estrategia para que los futuros enseñantes conozcan y practiquen las funciones docentes básicas
Introduction: This research was carried out with 24 students enrolled in the B.A. program in language teaching at the Benito Juárez University of Oaxaca, Mexico. The objective was to find out how peer tutoring, method characterized by the creation of pairs of students who teach each other an academi...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2023
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11043
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1360
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11043
- Palabra clave:
- tutoria entre iguales
formación de docentes
práctica pedagógica
aprendizaje activo
competencia profesional
Peer tutoring
teacher training
teaching practice
active learning
professional skills
- Rights
- License
- Copyright (c) 2022 Vilma Huerta Cordova