Professional Development Community of Preservice Teachers for the Didactic Incorporation of Information and Communication Technologies: An Experience from Educational Design Research : Comunidad de desarrollo profesional de profesores en formación inicial para la incorporación didáctica de tecnologías de la información y las comunicaciones: una experiencia desde la investigación de diseño educativo
Introduction: The reflections focused on the development of digital skills in chemistry preservice teachers for the incorporation of ICT resources in didactic designs associated with a research work are presented. Methodology: With the aim of finding the didactic interactions that occur in a profess...
- Autores:
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11039
- Acceso en línea:
- https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1305
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11039
- Palabra clave:
- Formación de profesores
didáctica
TIC
educación científica
alfabetización informática
teacher training
didactics
ICT
science education
computer literacy
- Rights
- License
- Copyright (c) 2022 Leonardo Abella-Peña, Álvaro García-Martínez