Professional Development Community of Preservice Teachers for the Didactic Incorporation of Information and Communication Technologies: An Experience from Educational Design Research : Comunidad de desarrollo profesional de profesores en formación inicial para la incorporación didáctica de tecnologías de la información y las comunicaciones: una experiencia desde la investigación de diseño educativo

Introduction: The reflections focused on the development of digital skills in chemistry preservice teachers for the incorporation of ICT resources in didactic designs associated with a research work are presented. Methodology: With the aim of finding the didactic interactions that occur in a profess...

Full description

Autores:
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/11039
Acceso en línea:
https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1305
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11039
Palabra clave:
Formación de profesores
didáctica
TIC
educación científica
alfabetización informática
teacher training
didactics
ICT
science education
computer literacy
Rights
License
Copyright (c) 2022 Leonardo Abella-Peña, Álvaro García-Martínez