Revisión Documental: la Lengua de Señas Colombiana como estrategia de inclusión en la educación superior y las incidencias en las habilidades sociales de personas no oyentes en el siglo XXI
The present investigation arose due to the increase in exclusion and desertion in recent years in which the deaf community in Colombia is immersed in terms of education, thus bringing a deficit in their social skills. Therefore, this documentary review aimed to analyze the current state of research...
- Autores:
-
Gómez Zapata, Kathleen Daniela
- Tipo de recurso:
- Trabajo de grado de pregrado
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/6250
- Acceso en línea:
- http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6250
- Palabra clave:
- Habilidades sociales
Lengua de señas colombiana
Personas sordas
Inclusión
Educación superior
150
Social skills
Colombian sign language
Deaf people
Inclusion
Higher education
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)