Plan estratégico y reposicionamiento de marca para la empresa amoblarte dedicada a la fabricación de productos mobiliarios en la ciudad de Tunja, Boyacá

This research project will expose the different strategies that were implemented to carry out the repositioning through a marketing plan for the company Amoblarte, dedicated to the manufacture of school and office furniture in the city of Tunja, which has more than 20 years of experience in the manu...

Full description

Autores:
Amaya Alba, Brenda Michell
Gutiérrez Garay, Sindy Yulieth
Tipo de recurso:
Trabajo de grado de pregrado
Fecha de publicación:
2022
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
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OAI Identifier:
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Acceso en línea:
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Palabra clave:
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description This research project will expose the different strategies that were implemented to carry out the repositioning through a marketing plan for the company Amoblarte, dedicated to the manufacture of school and office furniture in the city of Tunja, which has more than 20 years of experience in the manufacture and marketing of these products locally; due to the health crisis COVID 19 that spread in Colombia in March 2020, which has affected the development of the market in general and in this case that of Amoblarte which had to temporarily close its doors to the public and survive with very few resources and financial aid in order not to let the company fall completely, hoping that the market could soon be reactivated so that it could re-emerge and return to its daily tasks. Although the market returned to activity at a high percentage more than a year and a half ago, the company has not managed to get out of its stagnation and as a result a deficit in the economic and financial situation arises.
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Plan estratégico para la clínica veterinaria STUART en la ciudad de Tunja, Boyacá Universidad Antonio Nariño. http://repositorio.uan.edu.co/bitstream/123456789/6950/3/2022_SandraFajardo.pdfinstname:Universidad Antonio Nariñoreponame:Repositorio Institucional UANrepourl:https://repositorio.uan.edu.co/This research project will expose the different strategies that were implemented to carry out the repositioning through a marketing plan for the company Amoblarte, dedicated to the manufacture of school and office furniture in the city of Tunja, which has more than 20 years of experience in the manufacture and marketing of these products locally; due to the health crisis COVID 19 that spread in Colombia in March 2020, which has affected the development of the market in general and in this case that of Amoblarte which had to temporarily close its doors to the public and survive with very few resources and financial aid in order not to let the company fall completely, hoping that the market could soon be reactivated so that it could re-emerge and return to its daily tasks. Although the market returned to activity at a high percentage more than a year and a half ago, the company has not managed to get out of its stagnation and as a result a deficit in the economic and financial situation arises.En este proyecto de investigación se expondrán las diferentes estrategias que se implementaron para llevar a cabo el reposicionamiento a través de un plan de mercadeo para la empresa Amoblarte, dedicada a la manufactura de mobiliario escolar y de oficina en la ciudad de Tunja, la cual tiene más de 20 años de experiencia en la fabricación y comercialización de estos productos a nivel local; debido a la crisis sanitaria COVID 19 que se propagó en Colombia en marzo de 2020, que ha afectado el desarrollo del mercado en general y en este caso el de Amoblarte que tuvo que cerrar temporalmente sus puertas al público y sobrevivir con muy pocos recursos y ayudas financieras para no dejar que la empresa cayera totalmente, teniendo la esperanza de que pronto se podría reactivar el mercado para poder volver a surgir y retornar a sus labores cotidianas. Aunque el mercado volvió a su actividad en un alto porcentaje hace más de un año y medio, la empresa no ha logrado salir de su punto de estancamiento y como consecuencia de esto se presenta un déficit en la situación económica y financiera.Administrador(a) de EmpresasPregradoPresencialMonografíaspaUniversidad Antonio NariñoAdministración de empresasFacultad de Ciencias Económicas y AdministrativasTunjaClientePosicionamientoMarketingCompetenciaDiagnósticoCustomerPositioningMarketingCompetitionDiagnosticsPlan estratégico y reposicionamiento de marca para la empresa amoblarte dedicada a la fabricación de productos mobiliarios en la ciudad de Tunja, BoyacáTrabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85EspecializadaORIGINAL2022_BrendaMichellAmayaAlba_Autorizaciòn2022_BrendaMichellAmayaAlba_AutorizaciònAutorización autoresapplication/pdf702634https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/eca155cf-6492-4557-ac37-f67abaf213d3/downloaddfc41c3cce00b2d5757fb47bcfd94dffMD512022_BrendaMichellAmayaAlba_Acta2022_BrendaMichellAmayaAlba_ActaActaapplication/pdf253476https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/9bb90361-8b9c-431e-b0be-0c3483336790/downloadb3f228284af3f2ed77a6625c62ae3319MD522022_SindyYuliethGutiérrezGaray_Acta2022_SindyYuliethGutiérrezGaray_ActaActaapplication/pdf253049https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/6ce9d59a-8017-4f56-8788-bcf16c482e0a/downloadf977bb67d58fd0af9322df9d10299181MD532022_BrendaMichellAmayaAlba.2022_BrendaMichellAmayaAlba.Trabajo de gradoapplication/pdf4223457https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/ba5d4bda-2b71-4923-933d-3f47c5770b5c/download882dcddec7f6d0ad358b29f0b0f1c5dfMD54TEXT2022_BrendaMichellAmayaAlba_Autorizaciòn.txt2022_BrendaMichellAmayaAlba_Autorizaciòn.txtExtracted texttext/plain6https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/124dee03-9e3d-4fab-87d3-c8a8e617a848/download6d93d3216dc4a7f5df47d4876fbec4d3MD552022_BrendaMichellAmayaAlba_Acta.txt2022_BrendaMichellAmayaAlba_Acta.txtExtracted texttext/plain5https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/b773e6d7-d28c-4c75-9983-6a1a4197da11/download5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825MD572022_SindyYuliethGutiérrezGaray_Acta.txt2022_SindyYuliethGutiérrezGaray_Acta.txtExtracted texttext/plain5https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/802ac649-9f9f-49c1-a044-3b7528ee7ec4/download5dbe86c1111d64f45ba435df98fdc825MD592022_BrendaMichellAmayaAlba..txt2022_BrendaMichellAmayaAlba..txtExtracted texttext/plain101518https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/8871323c-0939-4d3d-a1f5-7685a9a3d38f/download2323081c6c393aa7d122c6538ee63279MD511THUMBNAIL2022_BrendaMichellAmayaAlba_Autorizaciòn.jpg2022_BrendaMichellAmayaAlba_Autorizaciòn.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg16493https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/dcea5e0e-cea6-41eb-8c12-6eeec138545e/downloadb258b7f402ed64b91914b389377e065bMD562022_BrendaMichellAmayaAlba_Acta.jpg2022_BrendaMichellAmayaAlba_Acta.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11494https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/193c3938-ca34-4275-8296-25025888f6f4/download7e318f1015506d3fea9ec03acecbc55dMD582022_SindyYuliethGutiérrezGaray_Acta.jpg2022_SindyYuliethGutiérrezGaray_Acta.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg12258https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/6b9794f0-8b70-45df-9d9f-ce8a9a692043/download91459de04c86c5c1157ee0d9d115689bMD5102022_BrendaMichellAmayaAlba..jpg2022_BrendaMichellAmayaAlba..jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7726https://repositorio.uan.edu.co/bitstreams/90259f42-e222-4984-9f7b-8f0c87cc31e9/download08c672cdf340646f75c2f76d07cc1780MD512123456789/7599oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/75992024-10-09 22:56:46.648https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Acceso abiertorestrictedhttps://repositorio.uan.edu.coRepositorio Institucional UANalertas.repositorio@uan.edu.co