La educación del profesor de matemáticas como campo de investigación

From an epistemological approach, it is necessary to acknowledge the didactic system of mathematics teacher and differentiate it from the didactic system of the mathematics; in this way it is recognized that Mathematics Education fails to address the issues of Mathematics Teacher Education [MTE] and...

Full description

Autores:
Guacaneme Suárez, Edgar Alberto
Mora Mendieta, Lyda Contanza
Tipo de recurso:
Article of journal
Fecha de publicación:
2011
Institución:
Universidad Antonio Nariño
Repositorio:
Repositorio UAN
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5277
Acceso en línea:
http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/293
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5277
Palabra clave:
Mathematics teacher education
mathematics teacher knowledge
Educación del profesor de matemáticas
conocimiento del profesor de matemáticas
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)