La educación del profesor de matemáticas como campo de investigación
From an epistemological approach, it is necessary to acknowledge the didactic system of mathematics teacher and differentiate it from the didactic system of the mathematics; in this way it is recognized that Mathematics Education fails to address the issues of Mathematics Teacher Education [MTE] and...
- Autores:
-
Guacaneme Suárez, Edgar Alberto
Mora Mendieta, Lyda Contanza
- Tipo de recurso:
- Article of journal
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad Antonio Nariño
- Repositorio:
- Repositorio UAN
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repositorio.uan.edu.co:123456789/5277
- Acceso en línea:
- http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/293
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5277
- Palabra clave:
- Mathematics teacher education
mathematics teacher knowledge
Educación del profesor de matemáticas
conocimiento del profesor de matemáticas
- Rights
- openAccess
- License
- Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)