La participación de las víctimas en la educación cívica en situaciones de transición sociopolítica de la violencia a la paz

This text begins by defining civic education from its connection with a conception of a citizenship that is sensitive, in its very formulation, to the reality of those who suffer. Next, the thesis is argued that victims should be a central reference for civic education. In a third step, as a preparat...

Full description

Autores:
Etxeberria-Mauleon, Xabier
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/15867
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1685
Palabra clave:
Civic Education
Victims
Socio-Political Transition
Peace
Educación cívica
víctimas
transición socio-política
paz
éducation civique
victimes
transition sociopolitique
paix
Educação Cívica
Vítimas
Transição Sócio-Política
Paz
Rights
License
Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate