La educación desde la perspectiva de Tomás de Aquino en el contexto de la cibercultura
This article offers a reflection on education in the 21st century, from the perspective of Thomas Aquinas. Thus, it promotes an updating of the decisive issues of pedagogical practice from a realistic, human and ethical perspective, based on Thomas Aquinas' educational and pedagogical ideology,...
- Autores:
-
García Jara, Rodrigo
Pineda, Edgar
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40905
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/hallazgos/article/view/5497
http://hdl.handle.net/11634/40905
- Palabra clave:
- Education; Pedagogical realism; Thomas Aquinas; Virtues.
Educación; Realismo pedagógico; Tomás de Aquino; Virtudes.
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2