La educación desde la perspectiva de Tomás de Aquino en el contexto de la cibercultura

This article offers a reflection on education in the 21st century, from the perspective of Thomas Aquinas. Thus, it promotes an updating of the decisive issues of pedagogical practice from a realistic, human and ethical perspective, based on Thomas Aquinas' educational and pedagogical ideology,...

Full description

Autores:
García Jara, Rodrigo
Pineda, Edgar
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40905
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/hallazgos/article/view/5497
http://hdl.handle.net/11634/40905
Palabra clave:
Education; Pedagogical realism; Thomas Aquinas; Virtues.
Educación; Realismo pedagógico; Tomás de Aquino; Virtudes.
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2