La comunicación y la naturaleza en las Teorías Pedagógicas de Comenio, Rousseau, Pestalozzi, Buber y Freinet hacia la fundamentacion de una Educomunicación Ambiental
This article examines the concepts of “communication and nature” in the educational approaches of Comenius, Rousseau, Pestalozzi, Buber and Freinet. We are facing new communication processes promoted by the Society of Information and Knowledge. Meanwhile, nature reveals to men its disappointment cha...
- Autores:
-
Basto Torrado, Sandra Patricia
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2011
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/35797
- Acceso en línea:
- http://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/104
http://hdl.handle.net/11634/35797
- Palabra clave:
- Rights
- License
- Derechos de autor 2017 Espiral, Revista de Docencia e Investigación