Institucionalización del aprendizaje servicio en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad del Bío-Bío: vinculando la educación superior con la comunidad local

The service-learning methodology offers countless opportunities for higher education to strengthen the teaching-learning process through the connection between students and the community. Service-learning allows extending the reference areas of the teaching work, from the classroom to the fieldwork....

Full description

Autores:
Salazar-Botello, Carlos Mauricio
Muñoz Jara, Yohana Andrea
Lagos Troncoso, María Teresa
Arriagada Inostroza, Raúl
Vallejos Cartes, Rosana Lorena
Monje-Sanhueza, Rodrigo Javier
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40913
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/hallazgos/article/view/5770
http://hdl.handle.net/11634/40913
Palabra clave:
Service-learning; Specific competences; Generic competences; Higher education; Institutionalization; Two-way linkage.
Aprendizaje servicio; Competencias específicas; Competencias genéricas; Educación superior; Institucionalización; Vinculación bidireccional.
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2