La educación inclusiva: una vía para la integración

This article presents some theoretical guidelines, supported by best practices, which provide new insight into the design of educational policies that promote the construction of a new citizenship, at the same time this leads to social cohesion and integration of citizens. We started from a critical...

Full description

Autores:
Uzcátegui Montes, Karina
Cabrera de los Santos Finalé, Belkis
Lami, Paola
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2012
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40146
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/116
http://hdl.handle.net/11634/40146
Palabra clave:
inclusive education
human development
learning communities
migratory movement
dialogic learning
interculturalism
educación inclusiva
desarrollo humano
comunidad de aprendizaje
movimiento migratorio
aprendizaje dialógico
interculturalidad
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2