La risa contagiosa como estímulo incondicionado en condicionamiento clásico de actitudes hacia marcas comerciales
Background: the literature on classical attitude conditioning (CAC) does not report the use of human vocalizations to create or intensify attitudes. Objective: the purpose of the study was to verify the capacity of contagious laughter acoustic stimuli to originate positive attitudes towards neutral...
- Autores:
-
Arévalo-Pachón, Guillermo
Cruz, Julio Eduardo
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2021
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/44988
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/7111
http://hdl.handle.net/11634/44988
- Palabra clave:
- classical conditioning
attitudes
contagious laughter
commercial brands
evaluative priming
electromyography
condicionamiento clásico
actitudes
risa contagiosa
marcas comerciales
priming evaluativo
electromiografía
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2