La risa contagiosa como estímulo incondicionado en condicionamiento clásico de actitudes hacia marcas comerciales

Background: the literature on classical attitude conditioning (CAC) does not report the use of human vocalizations to create or intensify attitudes. Objective: the purpose of the study was to verify the capacity of contagious laughter acoustic stimuli to originate positive attitudes towards neutral...

Full description

Autores:
Arévalo-Pachón, Guillermo
Cruz, Julio Eduardo
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/44988
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/7111
http://hdl.handle.net/11634/44988
Palabra clave:
classical conditioning
attitudes
contagious laughter
commercial brands
evaluative priming
electromyography
condicionamiento clásico
actitudes
risa contagiosa
marcas comerciales
priming evaluativo
electromiografía
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2