Enseñanza de la escritura alfabética. Una reflexión teórica desde la publicidad gráfica

This article presents a theoretical reflection on the possible improvement of the initial process of the written alphabet by means of the influence of graphic advertising. It sets out a methodological and didactical strategy using the “Sharea Coca-Cola” commercial as a basis. It’s purpose is to supp...

Full description

Autores:
Bohórquez-aunta, Camila Andrea
González-González, Erika Liliana
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2017
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/5390
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1325
Palabra clave:
advertising
graphic advertising
infancy
writing
written alphabet
writing teaching
enseñanza de la escritura
escritura
escritura alfabética
infancia
publicidad
publicidad gráfica
écriture
écriture alphabétique
enfance
enseignement de l’écriture
publicité
publicité graphique
ensino da escrita
escrita
escrita alfabética
infância
publicidade
publicidade gráfica
Rights
License
Derechos de autor 2017 Quaestiones Disputatae: temas en debate