Aproximaciones a una propuesta de educación para la paz con perspectiva de género para el caso del postconflicto colombiano

Women in Latin America have been victims of violence in the armed conflict; so, as a response to the violence experienced, some have chosen to participate in peacebuilding. In Colombia, women -in the peace agreement context- managed to include the mainstreaming of the gender approach. This fact cons...

Full description

Autores:
Pedraza Goyeneche, Clara Esperanza
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/41906
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6142
http://hdl.handle.net/11634/41906
Palabra clave:
peace
education
gender roles
women
conflict research
armed conflicts war
equal opportunity
paz
educación
mujer
mujer y desarrollo
conflicto armado
igualdad de oportunidades
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2