Aproximaciones a una propuesta de educación para la paz con perspectiva de género para el caso del postconflicto colombiano
Women in Latin America have been victims of violence in the armed conflict; so, as a response to the violence experienced, some have chosen to participate in peacebuilding. In Colombia, women -in the peace agreement context- managed to include the mainstreaming of the gender approach. This fact cons...
- Autores:
-
Pedraza Goyeneche, Clara Esperanza
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2020
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/41906
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6142
http://hdl.handle.net/11634/41906
- Palabra clave:
- peace
education
gender roles
women
conflict research
armed conflicts war
equal opportunity
paz
educación
mujer
mujer y desarrollo
conflicto armado
igualdad de oportunidades
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2