Cuatro injusticias epistémicas en los currículos universitarios de filosofía en Colombia: anglo-eurocentrismo, racismo, sexismo y humanismo
It is proposed that current university philosophy curricula are based on curricular structures that would entail various forms of epistemic injustices, namely: (1) Anglo-Eurocentrism, (2) racism, (3) sexism and (4) humanism. Based on this premise, which is considered to be inscribed in the historica...
- Autores:
-
Bernal Ríos, Laura Patricia
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2022
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/43625
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/cfla/article/view/7604
- Palabra clave:
- epistemic injustices
curriculum
philosophy
injusticias epistémicas
currículo
filosofía
- Rights
- License
- Derechos de autor 2022 Autores/as