Educación intercultural en las escuelas: de las políticas a las prácticas en Cataluña (España)

Intercultural education is considered to be the most appropriate pedagogical model to promote inclusion, coexistence, and social cohesion both in Catalonia and in other countries. However, its philosophy is often misunderstood at the political or practical level. In this regard, this article examine...

Full description

Autores:
Macià Bordalba, Mònica
Torrelles Montanuy, Àngels
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2021
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
eng
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/39519
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/6920
http://hdl.handle.net/11634/39519
Palabra clave:
cultural diversity
intercultural education
intercultural competence
pedagogical practices
policies
diversidad cultural
educación intercultural
competencia intercultural
prácticas pedagógicas
políticas
Rights
License
Derechos de autor 2021 Autores/as