Límites entre la memoria y la historia para construir una cátedra por la paz

The Colombian post-conflict as a pedagogical phenomenon based on the Chair of Peace has once again placed the issue of Violence as a central element in the processes of teaching and learning in schools. But, like other predecessor chairs such as the Chair of Afro-Colombian Studies (CEA), entrepreneu...

Full description

Autores:
Romero-Sierra, Kebby
Muñoz-Barón, Rafael
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2020
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/29634
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1955
http://hdl.handle.net/11634/29634
Palabra clave:
History
Memory
Teaching of history
Chair of Peace
Historia
Memoria
Enseñanza de la historia
Cátedra de la Paz
Histoire
Mémoire
Enseignement de l'histoire
Chaire de la paix
História
Memória
Ensinamento de História
Cadeira da Paz
Rights
License
Derechos de autor 2020 Quaestiones Disputatae: temas en debate