Análisis del discurso de maestros y estudiantes en una clase de lengua extranjera mediada por computador

When analyzing conversational spontaneous issues like, classroom interaction, IRF cycle, teacher talk, overlapping, and adjacency pairs inside a virtual environment in a Colombian public technical institution, we found that these aspects support the pedagogic purpose of the class and at the same tim...

Full description

Autores:
Mesa-Vallejo, John Harlinto
Nitola-Merchán, Diego Mauricio
Valdiri-Rojas, Carlos Arturo
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/15874
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1683
Palabra clave:
Teacher Identity
IRF Cycle
discourse analysis
computer mediated-environment
managerial mode
Identidad del profesor
Ciclo IRR
análisis del discurso
ambientes virtuales de aprendizaje
modo administrativo
identité de l'enseignant
cycle IRR
analyse du discours
salle de classe virtuelle
mode administratif
Identidade Do Professor
Ciclo De IRR
Análise Do Discurso
Ambientes Virtuais De Aprendizagem
Modo Administrativo
Rights
License
Derechos de autor 2019 Quaestiones Disputatae: temas en debate