Competencias sociales y tecnologías de la información y la comunicación como factores asociados al desempeño en estudiantes de básica primaria con experiencia de desplazamiento forzado
The main goal of this paper is to describe the main theoretical framework and findings from the relational analysis of social skills, attitudes to ICT and academic performance reports from a sample made up of teachers (n=9), parents (n=60) and students (n=60) in two elementary schools in the cities...
- Autores:
-
Avendaño-Villa, Inírida
Cortés-Peña, Omar Fernando
Guerrero-Cuentas, Hilda
- Tipo de recurso:
- Fecha de publicación:
- 2015
- Institución:
- Universidad Santo Tomás
- Repositorio:
- Universidad Santo Tomás
- Idioma:
- spa
- OAI Identifier:
- oai:repository.usta.edu.co:11634/40339
- Acceso en línea:
- https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/2048
http://hdl.handle.net/11634/40339
- Palabra clave:
- Forced displacement
social skills
ICT
academic performance
basic primary education
desplazamiento forzado
competencias sociales
TIC
desempeño académico
educación básica primaria.
- Rights
- License
- http://purl.org/coar/access_right/c_abf2