Competencias sociales y tecnologías de la información y la comunicación como factores asociados al desempeño en estudiantes de básica primaria con experiencia de desplazamiento forzado

The main goal of this paper is to describe the main theoretical framework and findings from the relational analysis of social skills, attitudes to ICT and academic performance reports from a sample made up of teachers (n=9), parents (n=60) and students (n=60) in two elementary schools in the cities...

Full description

Autores:
Avendaño-Villa, Inírida
Cortés-Peña, Omar Fernando
Guerrero-Cuentas, Hilda
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2015
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/40339
Acceso en línea:
https://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/diversitas/article/view/2048
http://hdl.handle.net/11634/40339
Palabra clave:
Forced displacement
social skills
ICT
academic performance
basic primary education
desplazamiento forzado
competencias sociales
TIC
desempeño académico
educación básica primaria.
Rights
License
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2