Incidencia de las estrategias metacognitivas de los docentes de matemáticas en el proceso de comprensión, al solucionar problemas de fracción como parte- todo

Mathematical presents a great variety of problems, from education and from the learning, this investigation shows the educational results of a study realized with that teach mathematics in the urban and rural official sector of Boyacá, Colombia, with respect to how they approach the resolution of fr...

Full description

Autores:
Morales Jaime, Dorys Jeannette
Tipo de recurso:
Fecha de publicación:
2018
Institución:
Universidad Santo Tomás
Repositorio:
Universidad Santo Tomás
Idioma:
spa
OAI Identifier:
oai:repository.usta.edu.co:11634/15819
Acceso en línea:
http://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/ingeniomagno/article/view/1649
Palabra clave:
Fraction words part-everything
Metacognition
educative Colombian Standardization
Resolution of problems
Fracción parte-todo
Metacognición
Normatividad colombiana educativa
Resolución de problemas
fração partie-tout
Metacognición
Caráter normativo colombiano educativo
Resolução de problemas
Rights
License
Derechos de autor 2019 Ingenio Magno